8 Ağustos 2011 Pazartesi

Sokak ve Çocuk

Yolda yürürken kendime oyunlar icat ediyorum. Çizgilere basmıyorum, ya da bir sonraki geçen araba benim diyorum, kötü araba geçerse mızıkçılık yapıp kabul etmiyorum.. Hiç itiraz eden olmuyor nasıl olsa, tekrar edip duruyorum. 


Sokakları seviyorum, kaldırımları seviyorum.. Eski evleri seviyorum.. Dar sokakları seviyorum, hatta dar ve ıssız sokakları daha çok seviyorum. 

Sokakta top oynayan veletleri izlemeyi, Barcelona, Real Madrid maçına tercih ediyorum.
Emperyalizmden uzak, kaldırıma bağdaş kurup, çocuk çığlıkları arasında sıcacık futbol izlemeyi seviyorum. Üstelik sahada "çocuk yüreklerin" olduğu, dizleri kabuk bağlamış, bütün büyük kirlerden uzakta, tek kavgaları "top uzağa gittiğinde kim alacak" olan minik ama "mangal yürekli" futbolcular onlar, yani çocuklara, gol attığında gol diye bağırıp, iki kolumu havaya kaldırıp, tezahürat yapmasını seviyorum.
 Üstelik "cinsiyet ayrımı da yok". Yani daha beyaz, parlak olan beyinleri kirlenmemiş olan bu çocukları, milyar dolarlık futbolculara tercik ediyorum.

Küçük kızları -seksek- oynarken izlemeyi seviyorum. O dar sokaklarda hala "seksek" oynayan kızlar var görüyorum. 
 
İp atlayan kızlar var izliyorum.. Sadece artık ellerinde "bez bebek" göremiyorum.
Çocuklar yine aynı, yine aynı masum bakışlar, yine tek dert dondurma.. 
Değişen tek şey oynadığı sokakların azalması. 


Sokaklar azaldıkça çocuklar yok oluyor..
Çocuklar yok oldukça, onların yerine "sanal beyinli" robotlar türüyor.

Sanal beyinli robotlar türedikçe Melisa ip atlamıyor, Deniz artık sokakta değil, bilgisayarda futbol oynuyor.
Kısacası çocukların beyni de kentleşiyor.


GezegenPia



1 yorum:

  1. biz büyüdük ve kirlendi dünya. eskiye ait ne varsa bir bir kaldırılırken rafa, hala eskinin kokusunu soluyabildiğimiz tenefüsler verebiliyoruz hayata.
    en azından bir kaç yıl daha o çocuklar ve onların kardeşleri bize unutmamamız gerekenleri hatırlatmaya devam edecekler. ama daha sonrası için hiç umudum yok. allah 1, metin 2, mp 3, gta 4 diye sayan bir nesil var. ve sayıları sokaktakilerden daha kalabalık.

    YanıtlaSil